WoW power

Min bloggg läses av några ytterst få människor.  Ändå får jag kommentarer från mina läsare. Min urolog brukar kika  in på helgerna och kolla läget och ibland kommenterar hon. Tant kraft engagerade. Hon fortsatte att ge olika populistiska benämningar på tantkraft.

"...I denna internationaliserade tid kan man också fundera över vad tant-makt kan heta - bitch-power? lady-power? m'am-power? det senare skulle i alla fall kunna misstolkas av äldre som hör illa som man-power, då går det nog inte att använda även om det ser klatschigt ut i skrift. W-power lika tokigt det, ser ut som upp-och-nervänd M-power, men om man tänker på vad w står för på engelska blir det heller inte så lyckat (kiss)."

 

I morse återkom hon med den här: Wow power.

Lysande, Sickan, lysande. Tro vad bokstäverna står för? Woman eller women, så klart. Men sen - on World, kanske? Eller nåt med Walk? Women on Walk? Kan man säga så på internationelliska?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0