Skillnad som gör skillnad

Det är morgon, dagen ljusnar och jag sitter på tåget hem. Har min lap-top uppfälld vid bordet med plats för 4. Tyst vagn. Hörs bara ett och annat tidningsprassel och emellanåt nåt litet datorpling.

Alla vid mitt bord sitter med sin lap-top. Min är minst. Ser fram emot många timmars arbete med sånt jag inte hunnit med. Ger en känsla av välbehag att kunna pricka av och känna att nu var det klart, nu tar vi nästa.

Har just betat av att göra en kortare återkoppling på ett skriftligt arbete som en kollega gjort i sin konsult-utbildning hos oss. Arbetet han gjorde var för övrigt lysande, och jag hade heller inte förväntat något annat. Det är faktiskt en utmaning att ge konstruktiv feed-back, när man tycker att något är klockrent bra. Ordet bra säger inte så mycket. Min ambition är att skriva mer konkret vad som är bra och varför jag tycker det. Han skriver om skillnader som gör skillnad. Min ambition är att sätta ord på denna skillnad som gör skillnad - för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0