Förunderligt - 3

Idag på förmiddagen träffades en grupp företag för att dryfta de konsultbehov som uppkommer i och med Drottningstadens många stadsdelsfusioner. 20 stadsdelsförvaltningar ska bli 10. Gruppen förde dialog om vad-hur-när och kom fram till att vårt koncept KIM skulle kunna vara den unika spjutspets som de nya organisationerna behöver. Alla satt där och sa att KIM är det som särskiljer oss jämfört med andra konsulter och att det är svaret på vad stadsdelsförvaltningarna behöver.

 

Gruppen av företag formerade sig under namnet KAI-G där K står för komplex och kaotisk situation och att KIM kan hjälpa och AI (Appreciative Inquiery) vilket står för ett värdesättande styrkebaserat förhållningssätt. G står för Göteborg.

 

Företagen i gruppen är alla licenspartners till vårt företag KIM AB. Det är liksom gemensamma nämnaren. Och jag förundras över DERAS initiativ. För det var verkligen inte så att min kollega och jag drev på i en riktning som spelar oss i händerna. Nej, det var gruppen själv som gjorde. Jag nyper mig i handen igen.

 

Jag undrar om det kanske är så att vår affärsmodell trots allt fungerar, även om det varit oerhört segt en tid. Kan det vara så? Det är lite spännande att leva nu och se hur det utvecklar sig. Och innan jag vet det så förundras jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0