Din anställde lyder visst!

Nu har jag begått premiär på flera sätt.

 

Jag har

1 jobbat första arbetsdagarna efter semestern.

 

2 bevistat mina första två lägenhetsvisningar i Drottningstaden, en igår och en idag. Kravprofilen klarnar. Men varför jag gör så här vet jag inte.

 

3 blivit bestulen – någon snodde min ryggsäck o kavaj i söndags på tåget neröver. Säcken innehöll ovärderligt arbetsmaterial, dvs handanteckningar. Två nästan fullklottrade dagböcker och lite lösa viktiga blad och kompendier. Som tur är har jag lagt till mig med säkerhetstänkande då jag reser, så väskan med datorer, börs och nycklar hade jag i princip i knät.

 

Nu hoppas jag att min arbetsgivare skall vara nöjd med mig. Ja inte att jobbanteckningarna försvann förstås, men att jag var handlingskraftig och polisanmälde på en gång och så. Och framför allt att jag börjat jobba så flitigt så flitigt.

 

Som arbetstagare hävdar jag att det är veckodagarna som gäller för arbete, inte helgen. Men att jag minsann jobbade hela söndan på det där tåget. Den anställde lyder visst.

 

- Kvar finns dock drömmarna om att vara romanförfattare, men säg inte det till nån, allra minst min arbetsgivare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0