Å ena sidan och å den andra

Min tillvaro känns dubbel just nu. Å ena sidan ... å andra sidan.

 

Jag är hostig och darrig och, ja helt enkelt sjuk. Men tillräckligt frisk för att vara lite uttråkad över att göra just ingenting. Ligger soffa, ligger säng, sitter lite dator, ligger soffa igen, löser lite korsord, slumrar... Dag ut och dag in. Jag blev sjuk för andra vändan redan i Drottningstaden förra veckan och sov mig genom vistelsen där. Flyg hem i torsdags och sen har jag alltså soffat mig. Dotter och pojkvän har pysslat om mig, gett mig mat och stimulerat mig att vila. I helgen tog jag kontakt med läkare som sa – Nej ingen lunginflammation på g (skönt) , men ta lite Bricanyl också och se till att ge kroppen en chans att ta hand om flunsan. Stanna hemma från din planerade resa i början av veckan.

 

Detta drönande vegeterande soffliv är en påtaglig och allt igenom sann bild av min tillvaro just nu.

 

Men det är inte hela sanningnen. Det finns en annan bild också. Nyligen hade jag möte med min bokförare om januaripapper och årsbokslut. Tog upp frågan om den förändrade inkomstsituationen. Det finns anledning att fundera på att bilda AB. Hon förmedlade kontakt med en av deras förståsigpåare och idag lämnade jag temporärt soffan och knäade iväg till ett möte med honom. Jag hade dukat upp frågor som – Hur blir det om det plötsligt inte går så bra längre? Om uppdragsgivaren blir sjuk eller klipper banden med mig? Om jag själv blir sjuk? Skall jag personligen eller mitt AB vara delägare i KIM AB? Och hur blir det med mitt nya Telia mobil komplett privat-abonnemang som jag just tecknat i 24 månader?

 

Alla tänk-om-frågor stärkte honom i rådet att bilda AB, det är redigare, tryggare och säkrare för alla parter. Inte minst för mig själv. Vi pratade namn på företaget och företagets verksamhetsidé (konsult inom organisation / ledarskap och förlagsverksamhet). Vi pratade om hur det ska gå till och nu har knappen fått sig ett tryck = bilda AB så fort det går. Jag ska fortsätta att vara delägare i KIM AB som privatperson, tyckte han. Under pågående möte ringde Telia mig och jag kunde precis rädda över det privata 24-månadersavtalet till ett företagsavtal istället. Med lite god vilja tack vare att de strulat till det och inte gjort sitt jobb riktigt i december då jag tecknade avtalet. Allt blev klart på ett enda bräde under en timme inklusive trevligt tedrickande. Om ca en månad är jag AB-ägare.

 

Ett vegeterande soffliv kan alltså dölja offensiv bolagsbildning – eller tvärtom. Det ser sjukt ut (jag pratar viskande och hostar oupphörligt) men är nog i grunden hyfsat friskt. Mitt nya AB möjliggör en karriär som författare av diverse litteratur. Inte bara facklitteratur. Undrar när min första barnbok kommer ut? Jag har ett trevligt pensionärsliv utstakat för mig. Himla gött.

 

Host. Iiiiiih.


Kommentarer
Postat av: Ullis

Låter fint, vad tror du om att förlägga en mordhistoria i norrlandsmiljö... ;)



krya på dig!

2011-02-22 @ 12:32:22
Postat av: Kontext

En utmärkt idé. Mord, organisation, ledarskap, passion, tristess, norrländsk mystik, fåordighet etc



Är du inte redan igång med en sån tanke, förresten?

2011-02-22 @ 13:12:12
Postat av: Ullis

Alltid igång med tankar om böcker som borde skrivas :)

Har storyn klar men har svårt att hitta tillräckligt med sammanhängande skrivtid för att få den ur mig. Men rätt vad det är så...

2011-02-23 @ 20:18:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0