Skrivarbubbla

Nu gör jag kväll. Sätter p för årets första arbetsvecka. Kliver ut ur en intensiv skrivarbubbla, närmast drogad och vinglig av intesivt arbete. Under veckan har jag tacksamt njutit av att det varit trettonhelg och därmed extra mycket arbetsro.

Undrar stillsamt hur fan jag kunde tro att en vecka skulle räcka för att arbeta om en bok på (numera) 150 sidor. Men det har jag gjort och samtidigt lärt mig indesign. Det där med skrivarbubbla är inte riktigt sant. Min kollega har stått för mesta skrivandet. Jag har bökat med layout och illustrationer. Fram till 22 på kvällarna. Eller mer. Vojne vojne. Tidsopptimist är vad jag är.

Tycker att jag behöver ytterligare utrustning för att kunna göra illustrationer på resande fot. Digitalt. Nu är det högaktuellt med en muspenna eller nåt i den stilen. Så jag kan grotta in mig i ritbubblor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0