Växelvarm

Egentligen har jag inte haft så mycket tid att njuta av min ”nya bostad”, som för övrigt ligger i Lunden, inte Lugnet, som jag spridit ut i etern. Jag bor precis under de två brösten på kartan som utgör kärnan i Östra Kyrkogården och som är min granne.

 

Igår jobbade jag till sena kvällen och i morse var jag ute och vandrade genom ytterligare en kyrkogård för att samåka med en kollega kl 6.15 på morgonen. Det hela är mycket intensivt och kreativt och kräver sin tribut.

 

Nu är jag mest nockad i huvudet, har knivar i halsen, är växelvarm och undrar om det är nån förkylning som knackar på. Valde att åka hem med ett tidigare tåg än jag tänkt för att slippa landa hos dottern i huvudstaden efter midnatt. Nu borde jag kunna krypa ner mellan lakanen en stund före. Vi reser tillsammans hemvöver i morgon förmiddag. Hela jag vill bara sova, och dricka te och sova igen. I flera dygn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0