Symboliska kottar

Igen, för vilken gång i ordningen vet jag inte, har tappat räkningen, så har min egen käraste urolog ställt upp för mig. Under sin egen semester till och med. Hon hjälpte mig med provtagning o råd kring hur jag ska hantera senaste tidens blåsbesvär. Jag har infektionskänningar sedan mitten av maj och det är lite besvärligt. Nu käkar jag antibiotika. Efteråt bjöd hon på te i sitt eget hem.

 

Jag lärde känna ytterligare karaktäristiska sidor av denna dam. Hennes trädgård prunkade. Inte visste jag att hon har gröna fingrar. Eller att hon är klädsamlare.

 

Jag åkte hem för säsongen igår. Övernattade hos dotter-familjen på väg hem och tog bilen med mig från Huvudstaden, där den varit i flera veckor.

 

Dotterns mage växer. Se så fina dom är, den lilla folkhopen nedan.

 

Beredskapen på att bli föräldrar snart ökar. Hon är i vecka 25 och kommer preliminärt att snittas i vecka 30-32.

 

I min läkares trädgård plockade jag kvisten, ovan, med mjuka barr och två blå kottar. Den har symbolvärde och den är en välment gåva till hela dotterfamiljen. Exakt vad kvisten symboliserar vet jag inte, bara att den har nåt att berätta. Det är nåt med att det är två blåaktiga ovanliga kottar på en stabil kvist. Att kvisten skjuter nya spröda skott som är förvånansvärt mjuka och goa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0