Centralen vaknar

Det är morgon och jag sitter på Centralen i Kungliga Huvudstaden med en fralla och en latte.

 

Fördriver tiden lite. Noterar att Centralen vaknar. Nyss var det i det närmaste folktomt och tyst. Redan nu låter det mer, folk pratar högt rätt ut i luften (mobiler) och det rullas bagage som ger ett karaktäristiskt sjåsande ljud. Poliser i par, väktare i par passerar vandrande förbi. Kön till frukostmackorna är nu flerhövdad.

 

I färskt minne har jag den trevliga gårdagen. Dels fick jag äntligen ro att sitta vid med boken och förse den med nyskannade bilder och en del nya illustrationer. Nu är det inte många timmar kvar innan den kan skickas för tryck. Dagen avslutades med trevlig middag i glada vänners lag. Jag var glädjande inbjuden på middag och det tillhör inte vanligheten.  Mitt asociala leverne i hemstaden sätter sina spår. Jag är helt enkelt bortglömd som en person man kan umgås med. Eller. Jag håller för troligt att folk ledsnat. Behöver nog bjuda till om jag åter ska vara i trafik. Och den orken har jag inte. Tror jag i alla fall.

 

Jag ska resa till Drottningstaden ikväll och besöka dottern i Huvudstaden under dagen. Idag ska det nog ske. Det stora steget ska tas. Eller de stora stegen. Vi ska föra över informationen från min gamla mobil (iPhone) till den nya och dottern ska bli ägare av min gamla. Vidare hoppas jag kunna ta till mig Zebran (min nya Mac Zebra MacSilver) som min första dator, den jag dagligen använder. Trots att vi inte fått scannern synkad med den.

 

Nu har Centralen definitivt vaknat. Bumlet  och sjåsandet  inkluderar nu även stora skidpåsar som släpas utmed golvet, högljudda skratt och dito prat. Men bilden inkluderar även de tysta, som lagt sitt huvud över ett bord och försöker sova. Här ska jag fördriva tiden ännu en stund. Jag har två korsord och en latte till sällskap. Najs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0