Störande tanke

Hemma. Har varit i Drottningstaden i en vecka, en bra vecka, och åkte hem via sonen i V-ås. Det var riktigt mysigt att träffa honom en fredag kväll och lördag förmiddag. Såg nya arbetsplatsen. Lajvverkstaden har nya lokaler i Kulturen, fabriksområdet som blivit kultiverat. Fint. Och jag som mamma undrar hur det ska gå att göra affärer på lavverksamhet. Den är sprungen ur ungdomars lekfulla ideella arbete och betalningsintresset är lika med noll. Nu inriktar sig Lajvverkstaden på pedagogiska lajv med skolor som målgrupp. Men skolans värld är ju inte så förmögen den heller. Ja, det går lätt att problematisera, om man vill. Önskar dem naturligtvis lycka till.

 

Nu är jag hemma. Det är solig vårvinter. Bilen hämtad från en av de verkligt viktiga männen i mitt liv - kära bilmekanikern. Han är mycket servande och hjälpsam, men också en otrevlig sanningssägare. Det har hänt att han sagt - Nu lagar jag inte din bil längre. Köp en ny.

 

Nu sa han nåt i den stilen, men inte så bryskt. Han var mera psykologisk när han försiktigt framförde budskapet. Han vill att jag ska börja TÄNKA tanken på att byta bil.

 

Det vill inte jag. Nog för att jag tjänar hyfsat med pengar nuförtiden, men inte vill jag slänga bort dem på en bil. Nej, jag vill först och främst trygga min pension.

 

Otäcka tanke. Nu ligger den där. Och stör.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0