Teknikhysteri i snigelrörelse hit och dit

Det är som fördömdat med att få mina apparater att fungera. Igår var jag nära sammanbrottets rand.

 

Det funkar inte att synka kalender och adressbok mellan iPhonen och McZebran, jag kan inte (Outlook) lägga mail i mappar för då kraschar programmet, jag kan inte dra mail till kalendern (som jag kunde förr), mail försvinner obegripligt från datorn, vissa kan jag bara läsa i iPhonen men inte i datorn och i iPhonen fick jag en massa skitmail (hundratals) utan avsändare och utan innehåll, vissa daterade 1971 01 01, andra med färskare datum. Så började mail försvinna från telefonen också. Bl a de hundratals skitmailen. Ovissheten om vilka är påtaglig.

 

Det var då hysterin kröp obehagligt nära mig. Kände mig så ensammen och övergiven. Var ska jag börja och vem kan hjälpa mig där jag nu är, jobbandes i baracker 6 mil norr om Drottningstaden eller på resande fot. Det enda jag vet är att så här kan jag inte ha det.

 

Nu har jag lugnat ner mig lite. Har ringt några personer och fått ordning på vart jag ska vända mig med vad. Outlook-problemen – Microsoft – där är jag nu ett ärende och blir troligen uppringd nu på morgonen. Jag verkar ha nån inställning så att mailen lagras på nätet och det kan vara så att mobilen stjäl mina mail från datorn. Om jag tar bort ett mail i mobilen verkar det försvinna i datorn också. Det ska nog gå att ändra med en annan inställning nånstans. Personen gav mig också hopp om att mitt kraschande Outlook ska kunna fixas. iPhonen – Telia, har jag inte ringt än.

 

Min hysteriska teknikstress kryper en bit bort, men lurpassar, redo att hoppa över mig igen.

 

Till detta ska läggas att jag har ett rätt envetet ryggskott sedan i lördags. Rör mig som en ostkrok i snigelfart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0