Guldet blev till sand

I natt har jag drömt om pengar. Mina egna existerande pengar.

 

Det är som så att jag på firman har en liten hög som jag gärna skulle vilja komma åt för att kunna öka på kontantinsatsen på köpet av min lägenhet och därmed minska topplånets storlek. Alltså för att minska min kostnaden för mitt boende.

 

Men nu, sen jag ombildade till AB, gör jag inte riktigt som jag vill med mina pengar. Det är ovant. Jag får t ex inte låna ut pengar från ABt till mig själv. Det gjorde jag förr. Gladeligen. I den mån jag då hade pengar, vilket ofta inte var fallet. Däremot får jag plocka ut lön.

 

Det har jag gjort i den omfattning jag vill för att inte komma över en beskattningsgräns. Helst ska jag inte plocka ut mer lön. Vad mer kan jag hitta på inom lagens ramar?

 

Själv har jag tänkt ut att ABt betalar kontorshyra och lagerhyra för alla tusentals böcker som jag har huserande i mitt hus. Och traktamente för alla mina resor. Har engagerat min revisor i att räkna ut beloppen. Sen tog min egna kreativitet stopp.

 

Men nu i natt har kreativiteten fortsatt. Jag har badat i pengar och hittat massor av fiffiga saker som jag kan utnyttja för att plocka ut mer pengar ur företaget just nu. Tyvärr kommer jag nu i vaket tillstånd inte ihåg vad det var som var så fiffigt. Bortblåst.

 

Däremot njuter jag av känslan av att för en kort stund varit Joakima von Anka badandes i pengar. Även om den känslan också är som bortblåst. Man kan säga att guldet blev till sand.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0