I Trädgårn

Det blev inte som planerat. Jag skulle ju ha tränat att köra bil i Göteborg. Så blev det inte. Det får anstå tills i morgon, då det så att säga är skarpt läge. Då ska jag köra norrut efter Göta älv flera mil och jag ska hitta till arbetsplatserna för pendeltågstationerna och parkera på ett tillåtet sätt. Det får lov att gå bra, helt enkelt.

 

Nej, det blev en tur ut i Trädgårn istället. Så här ser min Trädgård ut. Inte illa, va?

 

 

Jag har ett Palmhus, i all enkelhet.

 

 

... och en del grymma skulpturer att beskåda.

 

 

En hane och hona gräsand pausar i solen.

 

 

Hit ska jag gå nån gång i sommar och äta en god måltid.

 

 

Ännu en skulptur.

 

 

Jag har fått ligga i för att djävlas med träden på det här sättet.

 

 

En latte intog jag i solen runt hörnet på det här huset, där jag har serverande personal.

 

 

Min Trädgård gränsar mot Fattighusån.

 

 

De här blåa blommorna på marken var jätteblå och såg ut som gullvivor. Vi var två som fotade samtidigt. Norrlänningar, visade det sig. Hon, den andra, var från Kiruna. Men vi kunde inte säga vad blommorna hette för det.

 

 

Kolla vilken sprängfylld vår-kraft det är i min Trädgård.

 

 

På väg tillbaka från Trädgården. Jag bor i det gula huset mitt i bilden. Dom som bor efter Fattighusån skojar till det och säger att de har havsutsikt. Och det är väl, på sätt och vis, alldeles rätt.

 

Summerar att jag har både en Gård och en Trädgård. Välskötta, båda två, dock inte av mig.


Kommentarer
Postat av: vännen i V-ås

Nu längtar jag nästan tillbaka men bara nästan:-)

2012-04-15 @ 23:46:09
Postat av: Kontext

Finns anledning :-) Tänk på att du är välkommen att komma och hälsa på. Det vore bara så väldigt trevligt.

2012-04-16 @ 08:56:57
Postat av: vännen i v-ås

Tack det gör jag gärna:-)

2012-04-16 @ 20:04:19
Postat av: Kontext

När då, när då, när då???!!!!

2012-04-17 @ 09:43:11
Postat av: vännen i v-ås

Jag vet inte riktigt men jag har ibland flera dagar ledigt, jag hör av mig till dig lite senare:-)

2012-04-17 @ 14:07:57
Postat av: Kontext

Det låter bra. Ser fram emot det.

Sen kanske man kan få locka med en liten Leonard Cohen-konsert i min Trädgård. Slutet av augusti är det. Finns andra godingar också.

2012-04-18 @ 18:15:11
Postat av: vännen i V-ås

Låter härligt, augusti kanske är en bra ide.:-)

2012-04-18 @ 21:33:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0