Ny skrinda på gång

Dagarna går. Våren börjar vräka på med blommande träd och musöron på träd och buskar. Det spirar. Både ute och lite vagt inom mig.

 

Har kajkat en del i min bil. Hittar till olika ställen längs Göta älv relaterade till jobbet, men det är si och så med att hitta hem. Det är på slutet det skiter sig. Av och till hamnar jag i tunneln som leder mig västerut under centrum. Det tar sin tid att hitta tillbaka.

 

Jag har ägnat irriterande många timmar på nätet åt att spana in en ny vagn / skrinda / kärra till mig. Hittar ingen som känns mittiprick. Antingen är de för dyra eller för fula eller opraktiska.

 

Det här är min svårförenade kravprofil

  • tåla transport av 75 (helst 100)  kg - bokpaket, matkassar etc
  • barnsäker/barnvänlig för en mindre hög barnbarn, minst tre
  • lättdragen (gärna uppblåsbara gummihjul) och lättstyrd i stad och på stigar
  • ihopfällbar, lätt att montera / demontera
  • snygg design
  • kunna dras med en cykel
  • kosta under 1000 kr
Jag har landat i att köpa en skrinda för 500:- på Biltema.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0