Väntar vagn

Det har rasslat in en drös med bokbeställningar på sistone. Jag har konfronterats med att de är i tyngsta laget för mig att packa och ta till posten. En försändelse häromdagen med 120 böcker höll på att ta knäcken på mig. Och på min shoppingvagn med, för den delen. Ena hjulet vindar efter den strapatsen. Det föranledde mig att kolla på transportvagnar.

 

Googlade och fann VAGNEN som skulle vara perfekt. Hopfällbar, smidig, trehjulig skrinda vid namn Drago. En kvinnlig designer hade kommit på idén med denna smidiga skrinda i samband med segling. Hon var trött på att släpa tunga matkassar från en avlägset placerad affär till båten. Hon hade dessutom varit projektledare för kvinnliga uppfinnare i Mellansverige. Men något försäljningsställe för Dragon hittade jag inte. En och annan bloggare som skrev om vagnens förträfflighet hittade jag, men det var allt.

 

Så jag tog kontakt med designern ifråga. Det var som jag misstänkte. Hon hade en bra produkt, men hade inte lyckats få ut den på marknaden. Till slut hade hon sålt rättigheterna till ett företag Gotinvest och där verkade det ha tagit definitivt stopp. Jag tog mig en tankesväng kring vettigheten att göra kvinnoprojekt av uppfinnare. Ser fördelar i designgemenskapen och peppningen. Men kan också skönja nackdelar som handlar om sido-ordning. Om detta vet jag dock ingenting, egentligen. Men tanken slog mig – kan tillverkare bli mindre intresserade av att tillverka produkter som haft kvinnoprojekt som plantskola?

 

Jag hade börjat få vittring på att införskaffa en bra vagn, särskilt som det kom fler bokbeställningar och min shoppingvagn skrek av smärta över tyngden. (Och jag undrade hur bra det var att kånka dessa paket med tanke på mitt blödande underliv.) Gjorde ännu en googling och så fann jag Dragon hos en gårdsloppisförsäljare, också i Mellansverige. Han hade ett ex av den. Om inte allt går fel så kommer han att leverera den till mig i morgon, för han skulle på ett möte i min stad och då kunde han ta den med sig.

 

Nu känner jag mig som ett barn som gläder sig över en present. – Jag ska få en skrinda. Jag ska få en skrinda. Hurra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0