Njutbart

I helgen träffade jag nyaste goaste barnbarnet i staden vid stora sjön. Och hennes oändligt och ömsinta stolta föräldrar. Den damen har valt ett bra sammanhang att födas i. Det är bara kärlek, kärlek, kärlek, så långt ögat kan nå.

 

Det blir annorlunda att hålla i och snosa på ett barnbarn än att "bara" se på bild. Ordet bara har fått fnuffar, för det är alls inte att förringa med bilder. Det är toppen och dessa skulle jag inte vilja vara utan.

 

När jag blev skjutsad till järnvägsstationen för att åka norröver frågade svärdottern om hur jag upplevt kontakten med Tyra. Det är en sån där bra fråga och jag valde att tänka till lite innan jag svarade: det kändes djupt, viktigt och förpliktigande. Och allmänt njutbart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0