Dragon är min

Nu har det hänt en hel del i min privata ankdamm. Lite snurrig är jag allt.

 

Jag är bliven farmor, jag är helt frisk, mina nyligen sjuka tvillingbarnbarn har blivit friska, jag har haft gonigt helgbesök och jag har blivit med en efterlängtad skrinda vid namn Drago. Därmed är mina privata orosmoln helt skingrade för den här gången. Det är stort.

 

Nu berättar jag i kronologisk ordning, för att inte bli ännu snurrigare.

 

Let me proudly present - Skrindan Drago.

 

Den hittade jag på nätet. En gårdsloppisförsäljare i Grythyttan hade ett ex kvar av den, i produktion, utgångna modellen. Han kom med den personligen till min stad och vi utbytte några hastiga ord. Jag berättade att jag skulle använda skrindan till att dra böcker i. Det visade sig att han är läromedelsförfattare med internationell inriktning.

- Visst är du med i läromedelsförfattarföreningen?

- Nej, vad är det för nåt?

 

Å så bestämde vi att vi skulle träffas nån gång. Det verkar bli om några veckor, när vi båda gjort det där som står närmast för dörren. Båda skulle resa hit-och-dit ett tag.

 

Det här skedde precis i anslutning till att jag fick alla mina positiva hälsobesked. Jag har varken bröst-, livmodertapp- eller livmodercancer. Om man betänker alternativen, vilket jag gjort, så är detta både stort och glädjande.

 

Jag bestämde mig för att fira. Tog min skrinda och gick raka vägen till Systemet - har jag visst skrivit om, känns det som. Unga starka killar kastade trånande blickar på min Drago. Dan därpå bunkrade jag upp med gosaker från affären.

 

 

Jag bad faktiskt expediten om hjälp att fota mig. Hon hade gjort ett storverk med att hjälpa mig genom den där kassan där man kör igenom sina varor själv. Det var en mardrömslik historia som tog låååång tid. Himmel vad mycket som kan gå fel, när tingen är på den sidan. Jag avstår från att skildra detta i detalj. Det skulle bli en lång blogg i serien Konsten att leva med mig själv. Hon, expediten, fick springa benen av sig.

 

Jag bunkrade i alla fall upp inför prominent helgbesök. Det här hade jag behövt gå flera varv till affären för att orka få hem, om jag inte haft en så fiffig skrinda. I den finns 8-10 fulla kassar med mat och dryck.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0