Besked redan nu!

Dygnet efter didelipom-bloggen innebar också ett BESKED. Jag tror inte det är sant. Läkaren P som opererade mig ringde alldeles nyss för att meddela svaren från proverna.


Det finns inga tecken på muskelinfiltrerande tumörer (T2). Det innebär att just nu är värsta-scenariot inte troligt. En viss osäkerhet kvarstår dock. Operationen som innebar att de hyvlade och brände bort tumörerna gör att själva metoden påverkar proverna. Därför skall närmast göras en RETUR-B, inom 6 - 8 veckor från förra TUR-B operationen den 26 juli, för att de skall bli helt säkra på att jag inte har några muskelinfiltrerande tumörer.


Proverna som skulle svara på om den där skuggbildningen på magnetröntgen hade någon motsvarighet på blåsans insida visade att det finns begynnande ytliga förändringar just där, gränsfall dysplaci.


I stundens hetta glömde jag att fråga närmare om vad de hittade och graden av malignitet. Antar att jag den närmste tiden kommer på ännu fler frågor. Så nog tänker jag att vi har nåt att prata om den 22 augusti.


Det här var det bästa tänkbara besked jag kunde få. Redan NU dessutom. Jag är så glad så jag vet inte vart jag ska ta vägen.


Kommentarer
Postat av: Ulf

Jippiiii !!! :)

2007-08-09 @ 11:35:52
URL: http://vildhunden.blogspot.com
Postat av: PA

Men så skönt-vilket glädjebesked!
1-0 i Din ringhörna!

2007-08-09 @ 16:33:23
Postat av: Amnon Lee

Roligt att höra att det finns liv efter
tumörer ,hoppas
att graden av malignitet är NOLL

2007-08-10 @ 00:37:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0