Bimbo

Nu är jag alldeles nybehandlad med den fjärde slurken BCG medac. Kunde behålla den i 1 timme och 55 minuter, vilket är kanonbra. Den där mentala träningen är helt suverän. Jag intalar mig hur lätt det går, hur duktig min blåsa är på att vara en behållare och hur mottaglig min kropp är för behandlingen och vilken extremt god nytta den gör på exakt rätta ställena.

Jag har surfat på nätet om den medicinen och såg ett pris som jag baxnade över. Kollade med sköterskan. Jo, då. Den där lilla påsen med en slurk genomskinlig soppa kostar närmare 3 000 spänn. Dom kostar på mig.

Jag märker omgående en sorts reaktion som mest är i huvudet. Känslan av att vara bombad, nockad, inte så kreativ, inte så lätt för tankar. Intorkad sirap. Och kroppen känns lika frisk som vanligt. Jag är rörligare än på länge. Inte tillstymmelse till sjukkänsla. Helt fantastiskt.

Tänk, det här med mental träning och cancer. Skulle det inte vara intressant med forskning på detta? Tänk om det är så att mentaltränande patienter med en allvarlig cancer har bättre behandlingsresultat än de som inte mentaltränar?

Hej från en bimbo :-)

Kommentarer
Postat av: iNGER I gÖTEBORG

KLART ATT DET ÄR SÅ ATT MENTAL TRÄNING HJÄLPER. jÄTTESKÖNT ATT HÖRA HUR DU JOBBAR PÅ. HEJAR PÅ DIG

2007-10-29 @ 17:07:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0