Pu

Hemresan igår blev trevligare än väntat. Från kungliga huvudstaden och norrut satt jag i en vagn med en hel drös bekantingar. Mysigt att träffas.

Det är mitt på dagen och jag sitter och tar emot reaktionen som kommer nu efter tredje instillationen med BCG medac, dvs de tuberkulosbakterier jag får insprutade i min blåsa. Ingen våldsam reaktion, men känns i alla fall lite. Kunde med lätthet behålla soppan i blåsan med hjälp av mental träning, en varm filt och Malou von Siwers på TV.

Systern skrämde upp mig en kort stund, då hon måste kolla med läkaren att det var ok att fortsätta behandlingen. Tydligen hade jag en hel del bakterier och vita blodkroppar i urinen och det tillsammans med min berättelse om att jag har ont ibland gjorde henne tveksam. Shit, tänkte jag, där jag satt på soffan och väntade.

Läkaren gav gudskelov grönt ljus. Bakterier får jag av behandlingen och vita blodkroppar är såvitt jag förstår bara bra. Det är väl dom som så att säga ska göra jobbet.

Jag skulle nog bli bekymrad om behandlingen måste avbrytas. Jag ser gärna att behandlingen tar och går på räls. Sitter just nu med ett Pu, tur att det gick bra den här gången också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0