Aaahhh

Kolla här. Trevligare mailbesked än så här kan såna som jag inte få.

 

"Hej Kontext (han skriver förstås mitt riktiga namn)

 

Har glädjande besked att ge.

Nu har svar på både blåssköljvätska och vävnadsprov inkommit.

De visar blåssköljsprov med normala celler utan cellförändringar, vävndshyvlingsprovet visar ärrvävnad med inflammationsreaktion, inga tumörcellsförändringar finns.

 

Slutresultatet på de s.k. BCG odlingar på urin du lämnat har jag inte fått svar på ännu.

 

Med dessa resultat bedömmer jag att nästa kontroll med cystoskopi kan göras på urologmottagningen med gelbedövning. Jag tittar då med kamera och tar enbart blåssköljsprov.

Planerar denna kontroll om ca 3 månader. Syster A-M på urologmottagningen kommer då att skicka ut kallelse. Ev. samordning med tider då du inte är ute och reser kan göras med henne.

 

Mvh PL"

 

Det är så jag vill fälla en tår. Det är allt många små små änglar som bara vill mig väldigt väl i tillvaron och som ordnar tillvaron på ett sätt så jag får variation och utmaningar av vitt skilda slag, så att mitt liv blir en upplevelserik och givande resa på många plan. Det är precis så jag vill ha det. När det är dags att stänga ögonen för gott vill jag se tillbaka på ett upplevelsemässigt rikt liv. Jag tror min själ jag är på rätt väg.

 

En liten stund senare, nytt mail:

 

"Hej igen

 

Hittat igen slutsvaren på BCG odlingar .  Samtliga 3 proverna var normala, ingen växt av mykobakterier.

 

Mvh PL"

 

Det blir bara bättre och bättre. Det här senaste visar att jag inte har en låg grad av tuberkulos i blåsan.

 


Kommentarer
Postat av: vännen i Västerås

Vad härligt....grattis

2009-04-29 @ 22:27:40
Postat av: Iprincipfrisk

Yippie! Det har jag haft på känn. Gläds med dej.Stor kram

2009-05-03 @ 20:52:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0