Till havs

Nästan. Jag övernattar på Af Chapman i officershytt nr 1 med utsikt mot Gamla Stan. Känns exklusivt, lyxigt, exotiskt och värdig en konsult som ska göra bra ifrån sig i morgon. Tack alla som håller tummarna. Jag ägnar mig åt att gråtandes titta på Susan Boyle. Tankar den typen av energi som hon drabbades av efter sitt framträdande. Exempellös framgång för en tant. Inte ofta händer det, men ibland slår framgången till om man är duktig och har något att komma med även om det inte syns på utsidan. Jag tankar känslan av  oväntad framgång och möjligheten att vi ska bli valda – i hård konkurrens med många andra mycket dugliga konsultföretag.

 

Har tagit det väldigt lugnt idag och det märks på blåsan. Den har lugnat ner sig flera grader. Tog mig en tur till Karlaplan för att hämta ut en medicin som bara fanns på ett enda apotek i hela Kungliga Huvudstaden. Sen har jag vandrat med dottern till ett ställe där hon klättrar. Solna klättercentrum hette det visst. Hon klättrade och hade sig tills hon fick blåsor i händerna likt halva vindruvor. Jag njöt av att vara där och se hur de tog sig an utmaningarna – från min plats i deras nedsuttna soffor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0