Det kärvar

Mina söner har engagerat sig i yttrandet till FK. Jag får värdefulla synpunker om både uppläggning och innehåll. Bli mer konkret och specifik, var rådet. Lägg sammanfattningen först och se till att den inte innehåller mer än vad du skriver i övrigt. Bra. Jag har redan jobbat om texten i grunden. Inväntar synpunkter från annat kompetent håll också.

 

I övrigt kärvar tillvaron på alla håll, känns det som.

 

Blåsan… Nu på morgonen är den hyfsad men igår kväll var den le. Och det trots att jag tog det lugnt hela dagen och till och med vilade middag. Ska jag verkligen ut och resa när den är så? Jag är fortfarande ambivalent.Skänker en tacksam tanke till att jag har årskort på SJ och att det inte gör nåt om jag ställer in i sista minuten.

 

Avloppet… gurglar och har sig igen. Sjö på golvet i tvättstugan igår. Det var inte länge sen han var här, han som brukar hjälpa mig. Var det inte strax före jul?

 

Datorn… nu är den riktigt sjuk och jag bävar för att den ska lägga av helt och hållet. Igår när jag stängde av den sa den nåt storstilat i vitt på blå botten om allvarligt fel, behöver installera om, ta bort programvara etc. Jag begriper så pass som att nu är det min själ allvarligt. Och det har jag faktiskt befarat en tid. Nu har jag försiktigt öppnat datorn och, jo, den gick igång. Men programmet jag skriver i (word) kärvar. Tänkte se till att säkerhetskopiera de senaste månadernas arbete nu på morgonen och sen anlita personliga datakonsulten (sonen) för att resonera om vilka program jag kan ta bort och så får han ge mig råd.

 

Kanske skulle jag också nämna att spisens ena platta slutat fungera, att torkskåpet hänger sig i på-läge och att kylen-frysen ibland brummar oroväckande.

 

Det blir intressant att se om jag kan baxa ut den här bloggen på nätet. Om du kan läsa den så har jag lyckats. Om det sen blir tyst ett tag, så vet du vad det beror på. Det är förmodligen inte jag som är sjuk, utan min dator.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0