Det går rykten

Det går rykten om min son M att han syr kläder till Paul Simon. Ryktet har florerat i ungdomarnas bekantskapskrets en tid och nådde idag mina öron.

 

-          Va??? Det har jag inte hört nåt om. Nog för att han är lite wild´n-crazy och hittar på udda saker, men… nä, det kan väl inte vara så?

 

-          Jo, han har skrivit om det på face-book.

 

-          Nähä. Va?!? Det har jag missat.

 

-          Jo, han har skrivit om det och så var det en som kollade om det var den riktige Paul Simon, alltså Simon-and-Garfunkel-Paul-Simon, och han svarade ja.

 

-          Men, det här är ju jättekonstigt. Han har faktiskt varit rätt meddelsam om vad han har för sig på sistone, och det här har han inte sagt ett ord om. Nog för ett det händer förunderliga saker i hans liv just nu, men, nä, det verkar helkonstigt.

 

Därvid stannade samtalet och jag smälte intrycken. Det var värstens.

 

Men va konstigt att han inte sagt nåt. Så jag ringde honom och frågade.

 

-          Nä, det vet jag inget om.

 

-          Men du har ju skrivit om det på face-book!

 

-          Ja, jag har skrivit att jag sitter och syr till Paul Simon. Och, ja, det var nån som frågade om det var den riktige Paul Simon, och det var det ju. Jag satt och sydde och lyssnade på den riktige Paul Simon.


Kommentarer
Postat av: vildhunden

Ja så det kan bli :-D

Det var roligt! :-D

2009-10-17 @ 20:24:59
URL: http://vildhunden.wordpress.com
Postat av: Kontext

Ja, så det kan bli.

Det hela berättar både om hur rykten bygger en höna av en fjäder men också vad bekantskapskretsen tänker om M. Det SKULLE kunnat vara så.

2009-10-18 @ 11:41:35
Postat av: Anders Eliasson

Hahaha! Dagens första skratt! Så underbart! Själv sitter jag och gör bilder till Paul McCartney!



Anders

2009-12-09 @ 07:57:01
URL: http://artoban.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0