Korken ur flaskan?

Tillvaron tar ett tokryck, känns det som.

 

Sen sist jag skrev har partnernätverket träffats 2 dagar i Drottningstaden. Jag kom dit relativt håglös och for därifrån uppgraderad i humöret. Vilket gäng! Som konsult har jag plötsligt blivit efterfrågad och ska kuska än hit, än dit för att genomföra respektive diskutera insatser. Dessutom lägger vi handen på några offentliga upphandlingar och då gäller det att hålla tungan rätt i mun så att man svara på det som efterfrågas och inte glömmer nånting. Glömska eller oförstånd bestraffas med papperskorgen.

 

Min dotter, som är hemma ett antal dagar, konstaterade att jag jobbar mycket. – Haru hört talas om dedline nån gång?, svarade jag.

 

Emellanåt blir det en svamptur och de små liven ligger och torkar sig i solgasset från vardagsrumsfönstret.

 

Dagarna går alltså fort nu. Känslan är allt tydligare att korken håller på att gå ur flaskan.


Kommentarer
Postat av: I.

Grattis och lycka till med jobbet! Glöm bara inte att vila mellan varven! Kraaaaam!

2010-09-10 @ 18:54:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0