Bostadsturism

Lördag blev en regnig dag i bostadsturismens tecken. Jag lär mig definitivt mer om Drottningstaden och dess kollektivtrafik.

 

Efter diverse vandrande i

*  Lunden - lite halvtråkiga hus

*  Masthugget - fint, men trångt i ena fallet och ganska fint i det andra

*  Nordostpassagen - brutalt urbant men lite tilltalande ändå (Linné-staden)

*  Linnéstaden - flera gator skulle kunna vara aktuella, det är flera lägenheter i området till salu

 

i strilregn behövde jag kissa, och då var det bråttom, och då kom min gamla stamkrog i Linné-staden väl till pass. Där stortrivs jag.

 

Jag fick mig hjärtligt kaffe, morotskaka och lite tidningsblädder.

 

Därefter begav jag mig till Guldheden och Änggårdskolonin med lilla kolonistugan till salu. Jag var inte den enda som smög omkring och tjuvkikade. Koloniområdet var härligt och stugan väldigt liten och skulle jag inte bli utfrusen av kolonigrannar med mina obefintligt gröna fingrar i året-runt-boende där? Det är något som liksom inte stämmer mellan mig och området, fast det var underbart att vandra i.

 

Nej, grön-fingers-område är nog inte för mig. Jag for till dess motsats. Nybyggena i Gårda. Now we are talking. Centralt, urbant, elegant. Men lite väl dyrt.

 

Därefter var jag mätt på bostadsturistande och hanlade på Lidl innan jag kom hem. Lite som en dränkt katt. Nöjd med att i alla fall ha rört på mig en hel del.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0