Hål i hjärnan

Jag var vaken 4 timmar i natt. Somnade till slut om och blev väckt av ett telefonsamtal kl 8. Nu har jag njutit av mitt goda espressokaffe och några mackor till utsikt om att dagen verkar bli vacker. TVn står på och jag laddar för dagen... Så ringde det på dörren.

Det visade sig vara kompis MH som bett mig vara illustratör till en bok som hon skriver. Vi skulle träffas hos henne nu kl. 9. Jag var fullkomligt omedveten om att det var nu vi skulle träffas. Trots att det står tydligt skrivet i min almanacka.

Jag avskyr att ha hål i hjärnan och att inte vara pålitlig.

Å andra sidan är hon också lite förvirrad. Vi skulle ju träffas hos henne och inte här hos mig. Nu ska vi träffas kl 10 i stället. Hon ska handla först och jag ska klä mig. Och skaka av mig obehaget av att vara hjärnhålad.

Kommentarer
Postat av: Ulf

Det är inget fel på de verbala innovationerna i varje fall. *ler* "Hjärnhålad"!!! Bra ord.
Ta det lugnt och ha det gott.

2007-11-20 @ 20:16:03
URL: http://vildhunden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0