Inte min grej

Nu ligger jag och morgongrisar hos vännerna L&K i den södra utposten av Mellanmjölkens land.

Minglet och frotterandet med folk på mässa i Kungliga Huvudstaden igår var både roligt och kostade på. Jag föreläste inför 100-talet personer, de flesta var på väg att starta företag och var därmed adeptämnen.


Jo, det var kul att föreläsa. Linslusen i mig fick sitt lystmäte. Jag kombinerade föreläsningen med ca halva tiden workshop. Fick många tack efteråt av både deltagare och arrangörer. Men det räcker inte längre. Föreläsning är inte min grej. Det blir tomt i längden att vilja göra mer skillnad, men inte använda metodiken och ha tiden för det. Det här får bli ett undantag. Både före och efter fungerade jag som provapåmentor i arrangörens utställningsbås. Korta intensiva intressanta möten, en hel drös. Massor av folk på mässan. Varuhusakustik. Rösten tog slut. Och det var trevligt.

 

När jag satt på tåget söderöver kom tröttheten över mig. Den hade gett sig tillkänna under dagen med, men nu kändes den på ett sätt så jag tänkte att det här är inte bra för mig. Hjärtat kände tryck, blåsan var ond. Jag sov mesta tiden, men vaknade då och då med tankar om hur trött jag var. Det riktigt svirrade i huvudet.

 

Så det var gött att landa hos välkända vänner. Idag skall lilla M döpas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0