Seg hjärna

Igår hade vi ett arbetsmöte inom företaget tillsammans med en företagscoach. Vi resonerade om framtiden och hur företaget ska kunna utvecklas vidare trots den uppkomna osäkra situationen kring mig. Företaget behöver energitillskott.

Efteråt noterar jag att jag inte var så kreativ och drivande som jag brukar vara. Kort sagt, jag var seg i hjärnan. Halvtidsfriskskriven innebär att företaget får hälften av det jag brukar ge, men effekten av det är inte hälften... Det blir mindre än så. Det är inte ett rätlinjigt samband mellan vad jag ger och vad effekten blir (kaosteori, teorin om de icke linjära sambanden).

Det var inte så kul att konstatera. Desto viktigare att vi lyfter oss i håret och funderar hur företaget skall förbli friskt. Här behövs nytänk, vilket pågår, om än i en seg hjärna.

Kommentarer
Postat av: Kramforsulla

Du är då för rolig. Jag skulle absolut vilja säga good enough! Lite varannnan dag måste man få vara. Du måste ju också ha lite tid till att bara faktiskt leva, så njut av att du faktiskt fixade mötet.

2007-10-10 @ 16:01:36
Postat av: adepten i västerås

Man kan inte vara fantastisk på alla plan jämt... (har jag fått höra ;-))
En liten kram från en hjärna full med snor och baciller.

2007-10-11 @ 13:07:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0