Opera

Igår eftermiddag och kväll gick mitt liv i operans tecken. Det är inte precis vad jag brukar ägna mig åt. Men igår gjorde jag det och det var kul.

 

Vår folkhögskolas musiklinje hade premiär på Trollflöjten på Teatern. Jag invigde våren med en cykeltur och lät mig underhållas av en rolig föreställning. Jag känner ju mina pappenheimare och vet att kompis LF gjorde regin, AH kostymerna och L koreografin. Det var uppiggande. Sångelevernas insats var av skiftande kvalitet och de gjorde som helhet riktigt hyfsad föreställning. Jag cyklade hem med ett leende på läpparna.

 

Efter en stund hamnade jag framför TVn och där underhölls jag av den pampiga invigningen av Oslo Operahus. Pengar från den norska oljan används till storsatsning på både arkitektur, inredning, instrument och artister. Storstilat och underhållande, även det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0