Mötesplatsen :-(

Jag har fullföljt utträdet ur Mötesplatsens kontaktförmedling. Har inte kunnat göra det tidigare, kontraktstiden måste gå ut först. Nu var tiden mogen och jag hängde så att säga på låset. Valde att till Mötesplatsen nogsamt förklara anledningen till utträdet, vad som skulle fått mig att stanna kvar och avslutade med kontaktuppgifter till mig, om utifall...

 

Jag vill att kränkare skall portas från Mötesplatsen helt och hållet, inte bara att jag blockerar personen ifråga. Jag bidrar gärna till ett bra kommunikationsklimat och en trygg plats för kontakter. Tar absolut avstånd från förmedlingar där man inte med kraft tar itu med kränkare. Så kom det sig att Mötesplatsen blev en sur gubbe i min värld.

 

Döma av min ilska skulle man kunna tro att jag blivit utsatt för långvariga trakasserier. Men så är det inte. Jag har ”bara” fått avspisande surmulna kommentarer och så har jag fått en kommentar från ”Mercedes” på Mötesplatsen. Har ingen lust att anonymisera honom längre. Det här räcker för att jag ska tacka för mig.

 

Saxat från min tidigare blogg Inget för mig: T ex fick jag besök av ett  ”Bilmärke” (inte hans riktiga alias) i en mellansvensk stad. Läste om honom att han var änkeman efter en 40-årig relation och frun dog i cancer. Hans familj och vänner unnade honom att gå vidare i livet. Till honom skrev jag ”Tack för besöket. Lycka till.” …  …Han skrev ”Vilket besök? du ser ut som en ja du vet men jag vill inte besöka sådan som dig ditt äkel.”

 

Jag är helt enkelt fortfarande förbannad. Mötesplatsen ståtar med att vara Sveriges bästa kontaktförmedling med ett etiskt varumärke som för mig är ihåligt. Jag skulle önska att de agerade kraftfullt för att stävja sånt här. Det ska inte vara en fråga om att jag själv ska blockera kränkarna. De ska rensas bort från systemet, tycker jag. Tvätta byken! När jag gick in för att fullfölja mitt uträde såg jag att jag hade ett brev. Det var från en kvinna som också blivit kränkt och som också går ur. Det var  makabert skönt att känna systerskapet och det gör mig än mer på krigsstigen. Jag undrar hur vanligt det här är egentligen?

 

Jag verkar vara osedvanligt krigisk nu för tiden. Det tillhör inte det vanliga att jag bråkar så här. Surt.


Kommentarer
Postat av: vildhunden

På den tiden jag var "aktiv" så uppgav alla jag surrade med att de blivit utsatta för kränkningar eller fått "skamliga förslag" på dejtingsajter. Jag var "förföljd" en tid av en kvinna men det löste sig när hon blev avstängd. Jag har aldrig blockerat eller anmält någon men de kvinnor som trakasserades löste oftast problemet med att blockera personerna som "förföljde" dem.

Ha det gott!

2010-06-08 @ 18:52:30
URL: http://vildhunden.wordpress.com
Postat av: Kontext

Det här är ju bara helt förfärligt. Jag går med en naiv tro att det är relativt sällsynt med kränkningar och därmed hyfsat lätt att åtgärda. Är kränkarna få så går de väl att få bort ur systemet - så tänker jag. Men om företeelsen är omfattande, då blir det nåt helt annat. Då är ju hela branschen sjuk. Är det jag som är naiv eller är det här något som helt enkelt mörkas?

2010-06-09 @ 09:44:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0