God-granne-poäng

Tänk att ett landskap kan ändra skepnad på bara några timmar. När jag la mig var det höst och jag hade nyss varit och plockat höstsvamp i skogen. När jag vaknade var det vinter.


Bilden är tagen från min altandörr som motvilligt lät sig öppnas på grund av snön.

Det är min pysselvecka i radhusområdet. Och jag är ett morgonpiggt djur. Så jag klädde gladeligen på mig vintermunderingen och var ute och skottade snö i radhusområdet kl 6 i morse. Nöjd, jättenöjd, med att vara hemma och kunna göra mina boendeplikter. Allt som oftast är jag inte hemma och kan göra rätt för mig. Anar med bävan vilket rykte jag har som boende och granne.

Nu fick jag finfina god-granne-poäng. Av mig själv. Vilket inte är fel, för jag är kanske den strängaste av alla domare. Kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0