Trattkantareller, wordfeud & åååååå

Ja, då är jag hemma igen. Två nätter. Två saker ägnar jag mig åt (förutom en del jobb). Trattkantareller och wordfeud.

 

Besökte ett av mina trattkantarellställen igår eftermiddag. Chockerades av åsynen.

 

Lilla Ann-skogen (ett hemsnickrat namn) har blivit ett kalhygge.

 

Det hindrade inte att jag kunde få med mig en rejäl korg trattisar på just ingen tid alls. Det finns massor med svamp. Trattisarna växte där de skulle i randen av kalhygget.

 

Å så var det då Wordfeud. Senaste App-plågan, har jag förstått. Ett beroendeframkallande spel för intellektuella. Det är helt enklet Alfapet på mobilen. Man kan spela med vänner eller helt okända motspelare. Jag har åkt dit. Den enda som jag känner av dem jag spelar med är sonens fru. I övrigt raggar jag bara upp spelkompisar genom ett enklet knapptryck. Det är nästan farligt kul. Men jag störs över spelreglerna och avsaknaden av vissa normala ord.

 

En annan sak som är svårt beroendeframkallande är tvillingbesök. I morgon under ett uppehåll i Huvudstaden har jag fått efterlängtad audiens till SÖS för besök av de två små (tvillingarna) och de två stora (föräldrarna). Ååååå. Det är ungefär vad jag har att säga. Ååååå.

 

Förstår om föräldrarna börjar klättra efter väggarna av sin "husarrest", det där familjerummet på SÖS och en och annan beordrad promenad utanför huset. De har bott där i drygt 3 veckor med jour dygnet runt. Rimligen borde detta sätta sina spår i humöret på två rörliga aktiva föräldrar. Den lite större tjejen växer bra medan den lite mindre fortfarande kämpar med sin förkylning, vilket sätter spår i tillväxten. Hon kan gärna få växa lite mer än hon gör. Heja tjejen, heja heja. I morgon kommer jag och hälsar på er och talar om för er hur viktigt det är att växa och bli större. Bara så att ni vet. Jag längtar så. Abstinensen är påtaglig. Åååååå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0