En liten detalj återstår, eller två

Snart är fulländningen är ett faktum. Men, ännu ett stort svårt jag-vet-inte-vad återstår innan stjärnan bländar.

 

Jag är så dum på det här så jag kan inte riktigt beskriva det. Saknar orden. Men det handlar om fast bredband och möjlighet att se TV. Det ska nog gå att få detta att funka, vad det lider. Pratade med min datakonsultande son, som frågade vad jag hade för uttag i lägenheten.

-Uttag? Har jag uttag?

Letade och hittade två rackare som inte såg ut som två hål i väggen.

 

- Är de här uttag?

 

Min son stönade. -Har du aldrig fixat med din dators nätverk? Har du aldrig fått din TV att funka?

- Nej, det var länge sen. Sist det var aktuellt hade jag en son som skötte alltihopa.

- Men har du inte längre en son som... ?

- Nä, han flyttade hemifrån. Det borde dom inte få göra egentligen.

 

Kort sagt. Jag vet inte skillnaden på fiber och vad-var-det nu? Kabel?

- Hellvete. Men jag ska ta reda på det och jag ska välja och installera och få det att funka. One day. Vänta bara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0