Besked 22 augusti

Dagen kom bl a innehålla en kallelse. Nu vet jag att besked kommer den 22 augusti. Då ska jag träffa min läkare och få veta resultatet av alla undersökningar. Då är strategin för fortsatta behandlingar lagd. Det är dagen jag längtar till med undran och bävan. Innan dess ska jag datortomograferas den 15 augusti.

Just nu känns allt så overkligt. Jag sitter och läser i godan ro med stort inre lugn. Som om allt var som det var för en dryg månad sedan. Då fanns inte något åskmoln i mitt liv. Nu vet jag att åskmolnet faktiskt är stort och mullrigt - medan jag upplever stiltje och sol. Däri ligger det overkliga.

Jag försöker njuta av lugnet, som jag vet är ett bedrägligt lugn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0