Det kostar på

Jag har läkarordination på att ha det trevligt. I det är jag en lysande begåvning just nu. Jag är så duktig och begåvad att jag är lite slak.

Började gårdagen med att hänga på låset till Vårdcentralens provtagning, fortsatte till stora grannstaden S för två kundmöten, (som gick jättebra = häng på två längre uppdrag för företaget). For hem för att snabbt packa om och drog vidare till K-fors för att hämta upp gamla vännen LK, som jag inte träffat på flera år. Vi bilade tillsammans till K-Dal för att gå på konsert med mågämnet och hans två bröder. Fullsatta föreställningar och en fantastisk musikupplevelse. Sista stycket nockade mig och jag tillät tårarna stillsamt rinna utför mina kinder. Stycket handlade om tröst och konserten hette Från frost till tröst. Vännen LK kunde lifta tillbaka medan jag stannade kvar på kräftskiva i mågämnesfamiljen. Mycket folk, glada människor, god mat och hög trivselfaktor. Bad att få sova över, vilket jag fick med råge, och bäddades ner i husets bästa säng. Medhavda sovsäcken och liggunderlaget fick jag inte lov att använda. Sov rekordbra med ovanligt få nattliga kissturer.

I morse drog jag vidare till kollegan MLÖ i A-sta och vi hade ett planeringsmöte inför en konsultinsats på måndag. Hon är beredd på att klara gruppen själv medan jag springer på toaletten stup i ett. Suck. God lunch och värdefullt småprat på inglasade verandan med vidunderlig utsikt och gassande sol.

När jag kom hem för någon timme sedan var jag så slak att sofflocket fick besök. Blåsan är ilsken och kräver tömning flera gånger i timmen och jag är trött. Det kostar på att ha det trevligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0