Kanske

Jag har i alla fall en läkare som förstår att jag behöver pussla med både mig själv och andra för att få till det. Hon ringde nyss och sa att hon inte grejat att behålla tiden den 13.e och att ny operationstid för mig är 18.e.

Hon fick berätta hur hon tror att jag kommer att må efteråt. Returen (Retur B) är oftast mycket lindrigare än Turen (Tur-B). Jag kommer kanske att kunna åka till Kungliga Huvudstaden och tillsammans med min kollega leda ett seminarium den 21.a med kisspåsen nedstoppad i linningen. Kan jag inte det, så går det bra ändå, men det vore trist för mig. Och jag kan troligen vara i K-fors den 24.e vid det prestigefyllda seminarietillfället med P. Även då med kisspåsen "under kjolen". Sen är jag välkommen tillbaka så att de kan ta bort katetern när jag är mogen.

OM... Om jag bara kan stå på benen, om de inte skrapat hål på blåsan och om min hjärna inte behöver vara knivskarp - för det kommer den inte att vara av diverse mediciner.

Sen månade hon om mig. Dubblera dosen av medicinen x så du inte behöver kissa så ofta och ta gärna lite mer smärtstillande för att avlasta hela det kroppsliga systemet. Och gå och lämna urin på din vårdcentral om en stund och be dem skicka svaret till mig. Då har jag det på måndag. För det är ju onödigt om du dras med en infektion i onödan.

Jag är något blidgad. Och kanske kanske kanske att skadan inte blir så stor, trots allt.

Kommentarer
Postat av: P

Ja du, det är som ett eget arbete.............
Jag förstår så väl driften att allt ändå nästan skall gå som vanligt-det är vinnarens förhoppning.
Heja på!

2007-08-31 @ 20:34:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0