Match 1 - rapport inför slutronden

Igår var en glad dag med många tårar och knotande blåsa, som liksom påminde om att slaget inte är över än. Middag med dotter T och mågämne J. Marinerad grillad lammhals med mycket vitlök och lime, örtig potatissallad, marinerade champignoner och en enkel salladsallad till. Vinet flödade, skålarna var många. Tänk att det finns så mycket att fira, om man bara tänker efter. Tänk att det går att känna hur viktiga vi är för varandra.

Nu vill jag summera ställningen i match 1. Sist jag rapporterade var det två ett till mig, vill jag minnas. Gårdagens besked om att tumörerna troligen inte vuxit på djupet är definitivt ytterligare ett noll till mig. Det kommenterade PA i föregående blogg. (Undrar naturligtvis vem du är. Är helt ovan med obekanta läsare till min blogg.... Pling. Nu kopplar jag. Hej hej.) Ställning totalt 3 - 1 innan sista ronden (datortomografin) och slutsamtal med måldomaren (samtal med läkaren 22 augusti).

Men Amnon Lee (som jag oxå är nyfiken på vem du är), jag har inga egna förväntningar på så väldigt låg malignitetsgrad. Läkarna har varit urtydliga på den punkten. Jag räknar med att jag har, eller rättare hade, en blandning av Tis, Ta och T1 tumörer med utbredd omfattning och med mailignitetsgrad upp till G3, som är rätt aggressiva. Jag går fortfarande en match med livet som insats. Men oddsen ser hyfsade ut nu.

Va skönt att kunna lämna en så ljus delrapport från första matchen. Jag gör mig redo för match 2, RETUR-B om ca en månad. Tvi, tvi.

Kommentarer
Postat av: Cici

Käraste du, ser framför mig hur du sitter trött, genomsvettig och glad på pallen i din ringhörna med dina ivriga sekonder virvlande omkring dig! Grattis till framgångarna i matchen :)
Kramåhej!

2007-08-10 @ 11:48:11
Postat av: Kontext

Ja, jag har verkligen ivriga sekonder. Både nära och fjärran.

2007-08-12 @ 08:06:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0