Projektion

Urk. Stön. Hellvetes djävlars skit och förbannade andedräkt. Skrrrriiiikkkk. Mm. I många rader.

Nu rycker dom i operationsdatument den 13 september. Det får mig ömsom rasande och ömsom nedstämd.

Här har vi har pusslat med schemat, fixat ersättare för mig vissa seminariedagar och jag har helt avbokat mig från andra, bara för att kunna bli opererad den 13.e och vara konvalecent ca en vecka efteråt. Nu vill dom senarelägga operationen en vecka. Det gör att höstens mest angelägna och prestigefyllda dagar också ryker. Det var det här som liksom inte fick hända.

Jag förlorar en hög med pengar och en prestigefylld kontaktyta med viktiga beställare. Dessutom fördröjs ingreppet ytterligare en vecka och det känns inte medicinskt bra. Jag har ökande besvär både i och utom blåsan och är ivrig att få blåsan synad igen.

Ett ändrat operationsdatum kan tyckas vara en bagatell. Men för mig innebär det både administrativt krångel, inkomstförlust och dessutom ett naggat symbolvärde. Operationsdatumet är min trygghet. Rubbas datumet gungar hela jag.

Att ha cancer är inte bara en fråga om insikt och att acceptera livet med den nya vetskapen. Det innebär en himla massa praktiskt krångel med att få till de där behandlingarna också. Här har jag en kanal för min ilska. Nu projicerar jag hela min sjukdomsångest på dem som planerar operationer och som har fler än mig att ta hänsyn till. Det är som om det var deras fel att jag fått cancer. Va skönt det är att ha någon att skylla på. En stund i alla fall.


Dumma dom. Syndomma mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0