Surströmming

Ah. Äntligen. En samling på 12 damer i olika åldrar från ca 16 till 60 avnjöt olika sorters surströmmingar på olika sätt. Det var "fritt" att äta "fel" i stora ateljén hos MH ute i G-vik.

Under ett helt liv har jag provat ut mitt sätt att äta surströmming och detta vinnande koncept finner jag ingen anledning att ändra på längre. Stor skiva tunnbröd med lite smör, rensad surströmming i bitar jämnt fördelade på brödet liksom skivad kokt potatis och hackad rödlök. Detta är en skönhet som toppas med den bästa av alla drycker till surströmming. Håll i dej. Här kommer kronan på verket. Mjölk.

Det är den enda rätt jag dricker mjölk till och det är så himla gott. Allt sammans är så gott. Och så trevligt.
Med mjölk i magen blir raparna efteråt inte så surstömmiga heller.

Med oss var en ung japansk kvinna som är utbytesstudent och som varit i Sverige endast två veckor. Hon drog sig diskret tillbaka tidigt. Undrar vad hon tänker.

Kommentarer
Postat av: Ulf

Jag tror att den unga japanskan tyckte att det var konstigt med mjölk till surströmming :-)

2007-08-30 @ 20:03:36
URL: http://vildhunden.blogspot.com
Postat av: Kontext

Ja just det! Så är det nog;-)

2007-08-31 @ 13:35:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0