Utmaning

Nyss träffade jag KS, min personliga hälsocoach som jag träffat regelbundet i snart ett års tid. Berättade om min nyupptäckta cancer som kanske kan förklara varför det inte gått så bra för mig med hälsospåret. Hon antog mig som en ny utmaning.

Hur fasen stöttar man en människa
- som har en blåsa som helst ska vila - därför helst inga situps eller mycket trampande trappor eller på trampmaskin eller bära tungt (några få kg bara)?
- som gärna ska promenera mycket men som har hälsporre och en blåsa som knotar vid varje steg?
- som ännu inte vågar simma?

Hon ska sova på saken, fundera och återkomma. Troligen kommer jag att ha en hoper frågor till min läkare om lämpligheten i olika sorters rörelser. Hon verkade tycka att det här är en intresant utmaning. Det gläder mig. Tillsammans ska vi nog kunna hitta på nåt som bygger upp mig mellan behandlingarna. För det är mycket jag ska orka med framöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0