Förlåt

I mina skisser finns åtskilligt som jag hämtat från tiden då mina föräldrar levde. Att se den tiden med humoristiska ögon ger mig både bearbetning och distans till en jobbig tid i mitt liv. Jag ber på förhand om ursäkt. Kära föräldrar. Jag vet att ni hade det svårt, var och en på sitt sätt. Jag gjorde så gott jag kunde. Jag vet att det inte räckte, på långa vägar. Men nu är det över. Vila ni, så ska jag unna mig en några leenden från tiden då eran utförsbacke var brant.
P - ta dig en hutt whiskey från den förlista båten med last av alkoholhaltiga drycker. Se så härligt det kan vara att tro på något. Visst vill vi tro att sägnen är sann, den om whiskeyn i båten som förliste där vi strödde dig i havet. R - samtala nu ordentligt med dina föräldrar och inte minst din mor, som du aldrig fick möta. Nu har du oändligt med tid att söka dina rötter i famnen av dina nära och kära. Och hälsa så gott till E.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0