Nu blir det bara bättre

Jag konstaterar att nu är det som värst. Och att det inte alls är särskilt jobbigt.

Har en god sömn bakom mig med endast (!) 7 nattliga promenader. Det känns bra i kroppen när sömnen har fått ta plats. Det småsvider lite och det är som att jag har en kula av obehag i mig som känns särskilt då jag rör mig. Och att kunna hålla mig - det är det bara inte att tänka på just nu. Nu är fem meter för långt för att jag ska hinna.

Från och med nu ska allt bli bara bättre ett tag. Fantastiskt. Det som en gång kändes som en mörk tunnel visade sig vara varken mörk eller tunnel. Och hur det nu än var, så är det över nu. Grundbehandlingen är avklarad. Jag kan kosta på mig att vara less på besvären jag har.

Det ska bli väldigt intressant at se hur pass mycket blåsan återhämtar sig efter denna höst av "misshandel". Jag har viss beredskap för att den kanske inte någonsin kommer att fungera som förr. Men å andra sidan så har jag också beredskap för att den kommer att fungera som på normala människor, som går på toa några få gånger om dagen och aldrig på natten och som kan hålla sig en bra stund om det inte är läge. Det är jag helöppen för. ;-)

Och tänk om jag kan gå och bada på badis framöver utan att känna den där urinvägsinfektionskänslan. Badat har jag inte gjort sedan i februari.

Ser med förväntan och bävan fram emot att titta in i blåsan och se med egna ögon. Lucia är i flera bemärkelser upplysningens dag.

Näe, den här behandlingsomgången har alls inte varit särskilt jobbig om man jämför med dem som barrar av cellgiftsbehandlingar. Det jobbiga är i stället situationens allvar. Och det räcker så bra.

Den där det-här-kommer-att-gå-bra-inställningen som jag ägnat mig åt under hösten, den har inte samma bäring på mig längre. Ju närmare undersökning, desto mer beredd är jag på negativa besked. Antar att det är av ren självbevarelse, så att besvikelsen inte ska bli så stor om... Sen har ju min läkare gjort sitt till att jag ska förstå hur osäkert det är för mig.

Men en tid framöver gäller absolut att nu kan det bara bli bättre. Njut av det medan tider är.

Kommentarer
Postat av: iprincipfrisk

Du är jättebra på balans, men varför inte låta lyckan breda ut sig ett tag? Det är ju trots allt ganska länge till Lucia.
NJUT NJUT NJUT

2007-11-14 @ 13:37:19
Postat av: Kontext

Det ligger onekligen något i det du säger.

2007-11-14 @ 14:32:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0