Nu tar jag ledigt

Ja, det var det det. Instillation nr 6 är avklarad. Som vanligt lite hög halt vita blodkroppar i det urinprov jag hade med mig. Därmed är också grundbehandlingen utförd. Det var närmast sommar när behandlingen började och idag ligger ett blött snötäcke på marken.

Känns lite snopet, för den här gången kunde jag bara behålla soppan 65 minuter. Utan att jag har omständigheter att skylla på. Soppan var lite kall, så sköterskan fick värma den först - innanför bh-n. Jag var påbylsad för värsta vintervädret och kan verkligen inte påstå att jag blev kall. Täcket var varmt och gott runt mig i soffan. Ändå nöp det bara till och jag hade inte en chans. Efter 65 minuter gav jag upp. Eller rättare - blåsan gav upp. Min vilja var liksom bortkopplad.

Jag pratade med sköterskan om förra gångens "misslyckande". Hon förklarade det med att blåsan består av glatt muskulatur, som inte är viljestyrd. Det känns verkligen så. Jag har inget att säga till om. Det bara kommer. Nåväl. Jag hade ju en hyfsat rejäl reaktion i kroppen förra veckan, så jag tror nog att det blir reaktion nu med. I alla fall har jag gjort vad jag kan.

Mindre cancer än vad jag har nu, det har jag inte haft på flera år. Nu är jag opererad och skrapad/bränd i blåsan två gånger och Hexvix är använt för att kunna spåra även de allra minsta, flataste och osynligaste tumörerna. Efter det har jag alltså fått 6 veckors BCG medac-behandling som bl a kickar igång mitt eget immunförsvar. Nu ska ogräset vara rensat.

Jag ser fram emot en lite besvärlig vecka och sen ska jag må prima ett tag. Den här matchen är alltså färdigspelad och jag väntar besked från måldomaren. Jag tänker pausa med oron inför vad cystoscopin ska säga till senare i december. Nu tar jag ledigt ett tag. Innan måldomarens utslag kommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0