Ofattbart

Va många vi är! Världen håller på att befolkas av människor med cancer. Otroligt vad blind jag varit tidigare.

En vän berättade att hon svimmat i helgen vilket resulterade i ambulansfärd till friskhus. Hon har erfarenhet av hjärntumör, är opererad två gånger tidigare och det har sett riktigt bra ut. Man behöver inte vara precis hypokondrisk för att oroa sig nu. Å andra sidan, har hon klarat det två gånger tidigare, så ska det väl gå den tredje också. Frisktänk. Och en orolig tid innan svar på nya undersöknignar kommer. Vojne vojne.

Hur kunde jag över huvud taget gå och tro att det där med cancer drabbar varken mig eller de jag känner? Trodde jag att jag var speciellt utvald som den enda i mänskligheten där livets villkor inte gäller? Det verkar faktiskt så. Ofattbart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0