Vill jag?

Inte fasen har jag ledigt. Det där samtalet med min urolog KÅ gnager. Men jag är alls inte invaderad av det. Förmiddagen har jag ägnat åt trevligheter och jag är absolut vid gott mod. Min bok säljer riktigt bra och nu är det dags att kolla villkor för nytryck. Tryckeri, pris och leveranstid. Det har jag ägnat en del av förmiddagen åt.

Tankegnaget handlar om det här. Om man beskriver min blåsa - med ett metaforsikt språk - som en jordplätt full med frön och mikroskopiska rester av ogräs, så är det lätt att se hur ogräsen tar fart och växer på sig så fort det blir lite lugn och ro och trädgårdsmästaren inte är där och rensar hela tiden. Min elaka cancer är som ogräs. Den vill inget heller än att komma tillbaka. I det perspektivet vore det kanske bäst att rensa bort den förorenade jorden, helt enkelt.

Frågan jag nu ställer mig är - VILL jag få blåsan bortopererad?

Kommentarer
Postat av: Sundsvallsbiet

Du vill bli frisk och leva vidare.När man står inför ett sådant val väljer du det som ger dig mesta chans att uppnå det. Även om den fortsatta tillvaron inte blir lika enkel som den tidigare så vänjer du dig vid förändringen och accepterar den som normal. När du behöver fatta beslut vet du vad som är rätt för dig. Kram.

2007-11-13 @ 15:17:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0