Cancer på jobbet

På bussen finns tid att tänka.

En ny bokidé har kommit till mig. Den ska handla om cancer på jobbet och de parallellprocesser som sätter igång och triggar varandra när en medarbetare blir cancersjuk.

Det skulle vara intressant att samtala med personer med egen erfarenhet. Inte bara den cancersjuke utan - och kanske framför allt - kollegor till cancersjuka, som har erfarenhet av att vara på ett jobb där det funnits eller finns "cancer på jobbet". Jag skulle vilja lära mig mer om hur en sån här ofrivillig situation kan hanteras på ett konstruktivt och bra sätt. Vad som bidrar till att cancern får fäste på själva jobbet och vad som helar och läker systemet i fråga. Dessutom skulle jag gärna vilja förmedla vad jag kommer fram till i bokform. Men till ett sånt projekt vill jag ha en förläggare.

Först och främst vill jag alltså prata med folk med erfarenhet. Och sen söker jag en förläggare. Klar och tydlig önskan rätt ut i kosmos. Eller hur? Och jag önskar att kosmos svarar rätt snart. För eventuellt är mina dagar räknade.

Det verkar som att jag inte längre kan vara anonym i min blogg. Men ett tag till, så...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0