Hopp om livet

Timmen innan jag la in mig på friskhuset i måndags slutade trådlösa Telenormodemet att funka. Tillfälligt, trodde jag. Sen sa det error under friskhusvistelsen. Friskhusets säkerhetssystem trodde jag.
Men när jag väl kom utanför friskhusväggarna fortsatte modemet att "erra".

Telenorsupporten nästa. Den där fantastiska institutionen där man ringer ett nummer, skall valja mellan 5 alternativ för att sedan välja på 3 alternativ, sen 6 alternativ och sen nio. Hjärtinfarkten ligger nära. Väl framme hos Jim ominstallerade vi programmet och han drog slutsatsen att det var själva modemet det var fel på. - Sök närmsta Telenorbutik, så får du hjälp. Närmsta Telenorbutik finns på Stora torget i Stora staden där jag var, så jag tyckte det var bäst att passa på.

Nyutskriven från sjukhuset vinglade jag till Telenorbutiken. Aj, aj, simkortet satt fel, det är att betrakta som yttre påverkan. Nej, vi kan inte låna ut nåt annat modem till dig. Det vi kan göra är att skicka modemet på lagning. Men yttre påverkan går nog inte på garantin. Och lagningen tar 1-3 veckor.

Jag höll på att svimma. Gav uttryck för att jag har ett företagsabbonnemang och att tre veckor utan internetuppkoppling är en katastrof för mig som företagare och att det är fullkomlikgtr oacceptabelt. Vem kan jag rikta mina klagomål till?

Du får inga försäljaren. Det var en frilansande kille som jag inte har kontaktuppgifter till. Han hjälpte mig söka försäljningsorganisationen och dom kunde naturligtvis inte hjälpa mig. Jag var i en tryckkokare där jag hade svårt att tänka klart. Kände det som att jag blev hänvisad ut i periferin där jag absolut inte kunde få hjälp. Känsla av återvändsgränd, hur jag än ansträngde mig.

I bilen hem klarade jag tankarna. Det här kom jag fram till: Fullkomligt oacceptabelt. Vill inte ha med dem att göra nå mer. Kolla Telia.

Sagt och gjort. Nu har jag ett trådlöst Teliamodem, som DOM installerade och där DOM garanterar att de skall lösa de problem som kan uppstå. Jag ska inte stå utan leverantör.

Jag har ju en datanörd till son. När jag berättade om dramat fick jag tips till ordalydelser inför nästa krig då jag ska krångla mig ur Telenoravtalet som jag bundit mig för i två år. Och så skrattade han gott och sa att det verkar som om det är god fart på morsan och än ett tag hopp om livet.

Kommentarer
Postat av: Kramforsulla

Hej!
Jag har haft en månadslång koversation med Mobilett som vill sälja på mej än det ena än det andra (Telenor), men med ett gott skratt från både säljaren och mig så gjorde vi upp att jag ska få ha kvar mitt "oekonomiska" abonnemang och inte byta telefon heller. Hej o hå jag känner igen mig.
Skönt att väntan på livstecken är över och att du varit ståndaktig i din positiva hållning.
Nya kantareller idag igen - ljuvligt!
Stjärnklara hälsningar
från vildmarksbadet

2007-09-21 @ 22:12:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0