Åskmuller i bakgrunden

Jag tycker att det är riktigt roligt att krypa in i det där nya systemet, Drupal, för vår hemsida. Jag börjar förstå vilken nytta det kan göra för oss. Men ingenting är bara ros. Det är sådär systeminriktat så det blir lite statiskt också. Förr (ännu synligt på webben, för vi har inte offentliggjort den nya hemsidan än) hade vi en knallblå bakgrund på förstasida och vit bakgrund på resten. Nu får vi vitt genomgående. Det är lite synd. Men fördelarna överväger. Det har varit mitt knep och knåp den sista tiden. Samtidigt har jag haft fullt upp med jobb i olika skeden. Jag har varit i huvudstaden två dagar, i regionhuvudstaden två dagar och suttit hemma en dag vid telefon och dator.

 

Den här arbetskapaciteten innebär att jag mår bättre än på länge. Fast jag har känt av att jag går över mina gränser. Koncentrationssvårighet och trötthet slår till och blåsan har åter börjat knota. Har svag gulpkänsla i den och lite taggtråd då jag kissar. Men bara små hullingar. Nu undrar jag om det är för att jag flängt omkring så dant, släpat på väskor och rört på mig mer. Blåsan gillar ju inte mekanisk nötning. Den vill att jag sitter still eller allra helst ligger och sover. Den är inte alls ett bra stöd för ett rörligare leverne. Det kan ju också vara en ny infektion i uppseglande. Och jag som ska till huvudstaden redan på måndag igen. Måtte den hålla sig i schack. Jag har ett par veckor nu när jag passar på att vara i farten. I oktober vet man aldrig. Då är det titt i blåsan igen och då får jag igen göra mig beredd på ett nytt läge. Så det är NU som gäller. Och jag gläder mig verkligen åt det. Äntligen lite arbetsro. Med åskmuller i bakgrunden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0