Bloggens ris och ros

Jag valde för drygt ett år sedan att börja blogga för att lära mig mediet, hur kontaktvägarna kan gå och vilka typer av kontakter och det kan ge upphov till. Ett år senare är jag begajstrad och bestört. Mediet är både fantastiskt och fullkomligt vidrigt sjukt.

 

Jag har fått vänner för livet. Ni vet själva vilka ni är. Det är väl bara fantastiskt.

 

Jag får också märkliga kommentarer som t ex den i föregående blogg. Jag skriver där om min cancer som jag mirakulöst överlevt so far. Kommentaren handlar om Johans nakenblogg och jag erbjuds rösta på bästa tatueringen. Så här ser kommentaren ut och jag väljer att ge Johan lite extra publicitet för att åskådliggöra vad jag menar.

 

Postat av: Johan - NAKENbloggen

Rösta fram den hetaste tatueringen!
http://blidsberg.blogg.se/2008/august/tattoo-och-de-nominerade-ar.html#comment

2008-08-20 @ 09:13:36
URL: http://blidsberg.blogg.se/

 

 

!

 

Tack för erbjudandet, men… Va fan. Det är ju absurt. Helt sjukt. Jag förstår ju att Johan strösslar ut sitt erbjudande till alla som bloggar, utan att veta vad de bloggar om. Och det är just det som blir så sjukt. Jag skriver om hyfsat existentiella djup och om min överlevnadskamp och får kommentarer från det ytligaste av ytliga håll.

 

Jag skönjer en trend. De främlingar som kommenterar min blogg är nästan uteslutande kroppsfixerade ungdomar som gör vad som helst för att man ska titta på dem i deras blogg. Mest tjejer. Flera lyckas också. De kan få många tusentals beundrare. Utseendeindustrin satsar på dem som levande reklampelare. Några blir förmögna på kuppen. Det här gör mig bestört. Kroppsfixeringen och intresset för att duga via ett utseende gör mig luttrad. Snälla ungdomliga kroppsfixerade vänner. Byt spår! Snälla dreglande utseendekonsumenter. Lägg av.

 

Summa sumarum. Bloggen som medium erbjuder verkligen både ris och ros. Jag väljer att behålla rosen och skippar riset.


Kommentarer
Postat av: vännen i västerås

jag håller med dig, jag blir mest trött och uppgiven då jag ser sådant. Vad de går miste om mycket här i livet.

2008-08-20 @ 18:05:28
Postat av: Sundsvallsbiet

Hej kontexten.Jag uppfattar att sådana här skitbloggar inte kommenterar det du skriver utan att de kopplar till din utan sammanhang och att det inte har med dig att göra. Se det som spam som dyker upp. I övrigt blir väl de ytliga yngre som vill exponera sig så här äldre och förhoppningsvis klokare med tiden.

2008-08-21 @ 11:25:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0